ÓSMY KOLOR TĘCZY

Przekaż nam 1,5% podatku

KRS 0000440013

Relacja z wycieczki do Warszawy

W dniach 3 – 4 lipiec 2014 roku odbyła się wycieczka do Warszawy zorganizowana przez Radzyńskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych .Wyjechaliśmy o 6:00 rano spod siedziby stowarzyszenia. Po trzech godzinach jazdy dotarliśmy do zaprzyjaźnionego przedszkola, w którym mieliśmy nocleg. Przemiłe Panie kucharki czekały już na nas ze śniadaniem. Następnie udaliśmy się do Pałacu Prezydenckiego. Dostanie się tam nie jest łatwe, musieliśmy poczekać na swoją kolej, a później przejść dokładną kontrolę! Oczywiście wszystkich nas wpuszczono. Wnętrza pałacu wszystkich zachwyciły! Byliśmy nawet pod drzwiami kancelarii Prezydenta, jednakże Pana Prezydenta nie było tego dnia w tym pałacu. Na koniec zwiedzania dzieci przekazały na pamiątkę różę, wykonaną przez panią Basię. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Sejmu RP. Przed Sejmem czekał Poseł Jerzy Rębek, który oprowadzał naszą grupę i pokazał jak na co dzień przebiega praca w Sejmie i Senacie. W ramach podziękowań uczestnicy wycieczki przekazali kolejną różę. W drodze powrotnej z Sejmu na obiad do przedszkola, mogliśmy zobaczyć Pałac Kultury i Nauki, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Wisłę. Niestety tylko zza szyb autokaru. Po pysznym obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się na Stadion Narodowy. Już sam widok ogromnej budowli wprawiał wszystkich uczestników w zachwyt i podziw. Zwiedziliśmy tam szatnie sportowców, gdzie każdy mógł zrobić sobie zdjęcie przy koszulce polskiej reprezentacji sportowej. Następnie wejściem zawodników udaliśmy się na murawę stadionu, wszystkim zaparło dech w piersi na widok wielkości stadionu i ilości miejsc siedzących dla widzów. Z boiska stadionu udaliśmy się na trybuny widok był niesamowity! Wyczerpani ale szczęśliwi wróciliśmy na kolację i odpoczynek do przedszkola.

W piątek wypoczęci i z nowymi siłami po śniadaniu udaliśmy się do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Po przeprowadzonej kontroli grupy, zostaliśmy zaproszeni przez Minister Tadeusza Sławeckiego na skromny poczęstunek i krótką prezentację na temat niepełnosprawności w przedszkolach i szkołach. Tadeusz Sławecki przygotował dla wszystkich uczestników upominki, a my w ramach podziękowań wręczyliśmy kolejną różę. Po prezentacji Sekretarz zaprosił nas do swojego biura mogliśmy zobaczyć gdzie na co dzień pracuje. Pomimo wielu obowiązków Sekretarz znalazł dla nas czas i oprowadził nas po Alei Szucha. Pod obiedzie udaliśmy się do Planetarium w Centrum Kopernika na film 3D pod tytułem „Na Skrzydłach Marzeń”. Po wydaniu biletów, dostaliśmy specjalne okulary i usiedliśmy na wyznaczone miejsca. Można dodać, iż to miejsce nie przypominało zwykłego kina 3D ponieważ ekran znajdował się na suficie, a film oglądało się leżąc. Pokaz rozpoczął się podróżą do gwiazd, film natomiast przedstawiał ewolucję latania na przestrzeni lat. Pokaz i film był wielkim przeżyciem zarówno dla dorosłych i dzieci. Każdy mógł na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Nic jednak nie mogło przyćmić wyczekiwanego przez wszystkie dzieci Zoo, do którego udaliśmy się od razu po Centrum Kopernika. Gdy tylko przekroczyliśmy bramę Zoo, wszyscy z wielkim zaciekawieniem i radością oglądali żyjące ta zwierzęta. Widzieliśmy min: hipopotamy, żyrafy, pingwiny, słonie, lwy, tygrysa, lamy, lamparty i wiele innych zwierząt. Po dwóch godzinach zwiedzania, wszyscy udaliśmy się na zasłużone lody. Na twarzach wszystkich widać było zmęczenie ale także radość i szczęście z mile spędzonych wspólnie chwil. Po Zoo wróciliśmy do przedszkola gdzie zjedliśmy kolację. Dziękując pani dyrektor przedszkola Danucie Bajor za udostępnienie nam przedszkola, oraz kucharkom za pyszne posiłki i spędzony wspólnie czas, wręczyliśmy na ręce pani dyrektor różę od stowarzyszenia. Do Radzynia wróciliśmy późnym wieczorem.

Podczas całego wyjazdu widać było integrację, pomoc, akceptację i radość. Przykładem tego mogło być wzajemna pomoc, wspólne spędzanie czasu, lecz najbardziej było widać to wszystko gdy zyskaliśmy nowych wujków i ciocie. Mamy nadzieję, iż ten wyjazd zachęci nas wszystkich do kolejnych spotkań integracyjnych.

Zarząd Stowarzyszenia Ósmy Kolor Tęczy

Warning: Undefined variable $author_ID in /home/server592969/ftp/wp-content/themes/rainbow/single.php on line 18
Astro

Warning: Undefined variable $author_ID in /home/server592969/ftp/wp-content/themes/rainbow/single.php on line 20